קורא ברקוד תעשייתי

אנחנו רגילים לפגוש את קוראי הברקוד בתחום המסחרי – כשהם נייחים וממוקמים בקופות של חנויות גדולות, או כשהם ניידים ואלחוטיים ומצויים בידיהם של העובדים המסתובבים ברחבי החנות ומעניקים מענה ללקוחות מתעניינים. אולם, מעבר לתחום הלוגיסטי – המסחרי, ישנו תחום נוסף בו באה יעילותם של קוראי הברקוד לידי ביטוי – תחום התעשייה, על גווניה השונים. כיום, קורא ברקוד תעשייתי הפך כמעט לחלק בלתי נפרד בכל מפעל או רצפת יצור הרוצים לנהל את האספקט הלוגיסטי שלהם במהירות, ביעילות ובאופן מסודר ומדויק.

מהם ההבדלים בין קורא ברקוד תעשייתי לבין קורא ברקוד מסחרי?

באופן טבעי, סביבת הפעילות של קורא ברקוד תעשייתי מכתיבה את הנדרש ממנו. ולכן, למשל, אין זה משנה אם קורא ברקוד תעשייתי יהיה נייד או נייח, קווי או אלחוטי, בכל מקרה, הוא יידרש לעמידות רבה יותר מחברו, מכשיר הברקוד המתפקד בחנות – סביבה, שהיא לרוב, מוגנת מפני חבלות פיזיות. זוהי, אגב, הסיבה לכך, כי את מרבית קוראי הברקוד התעשייתיים תוכלו למצוא גם תחת המינוח "קוראי ברקוד מוקשחים".

גורם נוסף המבדל בין קוראי הברקוד התעשייתיים לבין קוראי ברקוד מסחריים הוא הצורך באמינות ללא פשרות. בעוד שבחנות, אם קורא ברקוד ספציפי מתקלקל, יכול לעמוד לרשותכם כל הזמן שבעולם להחליף אותו, קורא ברקוד תעשייתי והמשתמשים בו אינם נהנים מהפריבילגיה הזו – קורא הברקוד חייב לתפקד במלוא יכולותיו, כל הזמן, משום, שבמקרים רבים, כל שרשרת הייצור או האספקה נסמכים על תפקודו התקין. כך שתקלה המתגלה בו עלולה להשבית פס ייצור, לעכב יציאתן של משאיות לאספקה וכן הלאה. במקום שבו זמן = כסף, אין מקום לתקלות.

במה עוד שונים קוראי ברקוד תעשייתיים מקוראי ברקוד אחרים?

קיימים לא מעט סוגי ברקוד שעם קריאתם נדרשים קוראי הברקוד ה"רגילים" להתמודד (תוכלו לקרוא עליהם בהרחבה רבה יותר – כאן). בתעשיות מסוימות, כדוגמת תעשיות האלקטרוניקה והמדיקל, לדוגמה, נעשה שימוש הולך וגובר בפלסטיק מסוגים שונים לצורך היצור. במקרים כאלה, יידרש סימון הברקוד על הפלסטיק עצמו, בהתאם לתקנים המחייבים הקיימים בתעשייה הספציפית ובהתאם לנהלי ה-UDI – Unique Device Identification. קורא ברקוד תעשייתי המשמש במפעל כזה יצטרך לדעת לקרוא ולהתמודד עם סימוני חלקים כאלה, ולכן, טווח הברקוד שלו יהיה שונה מקוראי הברקוד המסחריים הרגילים.

דילוג לתוכן