אלו סוגי סורקי ברקוד קיימים כיום?

סורק הברקוד, אותו קורא אופטי ייחודי שמטרתו להפוך את המידע המודפס בתווית הברקוד למידע נגיש, מהווה כלי עזר יעיל בתחומים השונים. את סורקי הברקוד הקיימים ניתן לחלק למספר סוגים שונים, שקריטריון החלוקה בהם משתנה.

סורקי ברקוד על פי תבניות הברקוד הנסרקות

על פי חלוקה זו, קיימות כיום שתי תבניות ברקוד מרכזיות נפוצות – הדפסי הברקוד החד-ממדיים המכילים עד לכ-20 תווים ובהם מופיעים הנתונים כקווים אנכיים והדפסי הברקוד הדו-ממדיים המופיעים כצורה גרפית המסוגלת לאחסן בתוכה אלפי תווים בשטח מצומצם.

סורקי ברקוד על פי הטכנולוגיה שבה הם משתמשים

חלק מסורקי הברקוד משתמשים באור המוגדר כ"אור פשוט", סורקים אחרים משתמשים בקרני הלייזר, ואילו סורקי ברקוד שנחשבים למשוכללים ביותר בתחום משתמשים בחיישן ה-CCD שמאפשר קריאת הברקוד במהירות רבה. אולם, ככלל, ניתן לומר כי עיקרון הפעולה שנמצא מאחורי פעולתו של סורק הברקוד פשוט למדי – החזר קרן אור. סורקי הברקוד בטכנולוגיות השונות משגרים את קרני האור (כל אחד מסוגי סורקי הברקוד וסוג קרן האור שלו) אל עבר הברקוד המודפס. עוצמת האור המוחזר מהקוד נמדדת באמצעות פוטו-דיודה (רכיב אלקטרוני רגיש לאור)הקיימת במכשיר. בטכנולוגיות הנפוצות בתחום ניתן למצוא את סורק ברקוד המבוסס על לייזר הפועל באמצעות קרן לייזר, ה-CCD (Charge Coupled Device) השולח קרן אור אדומה וה-Imager המצלם תמונה ומפענח אותה.

סורקי ברקוד על פי מידת ניידותם ומרחק הסריקה האפשרי

סורקי ברקוד ידנייםסורקים נוחים לעבודה, בעיצוב אסתטי ונעים לעין. סורקי ברקוד מסוג זה מתאימים בעיקר לשימוש בחנויות. לסורק כזה יצורף סטנד (מעמד) שתפקידו לאחסן את הסורק הידני בין קריאה אחת לבאה אחריה. מרחק סריקה של סורק ברקוד כזה משתנה, ויכול להגיע לעשרות סנטימטרים (אבל פחות ממטר).

סורקי ברקוד שולחנייםסורקים נייחים המשמשים בעיקר ברשתות מזון. יתרון סורק ברקוד כזה בא לכדי ביטוי ביכולתו לקרוא את מדבקות הברקוד מזוויות שונות ובפענוח ברקוד פגום, במקרה שהודפס כזה.

סורקי ברקוד אלחוטייםסורקים נטענים שמאפשרים לאדם הסורק את הקודים ניידות גבוהה בסריקת מוצרים שנמצאים אף במרחק רב מעמדת הטעינה של הסורק. לרוב, נמצא את הסורקים מסוג זה כשהם משמשים במחסני תעשיה או לצורך ניהול המלאי. אף מרחק הסריקה של הסורקים האלה משתנה ועשוי להגיע לעשרות סנטימטרים (ככלל, יותר מסורקי הברקוד הידניים).

לסיכום

ניתן להבין כי בתחום סורקי ברקוד קיימים כיום בשוק אינספור דגמים, חלקם מתאימים יותר למטרותיכם, חלקם – פחות. אם, גם לאחר קריאת ההסבר, עדיין אינכם בטוחים באיזה סורק ברקוד עליכם לבחור, התייעצות עם אחד מאנשי המקצוע שלנו בברקוד סנטר יכולה לסייע לכם לבחור את סורק הברקוד ההולם ביותר את צרככם!

דילוג לתוכן